Beleidsnota reclame in de openbare ruimte

2013

Auteur(s): Gemeente Houten
Instantie: Gemeente Houten Bekijk Download

De aanleiding voor deze beleidsnota is drieledig:
1. Door het huidige zeer terughoudende beleid zijn er in Houten weinig reclamemogelijkheden in
de openbare ruimte. Dit strookt niet met de wens van de gemeente om meer reclame in de
openbare ruimte mogelijk te maken.
2. Tot nu toe is het reclamebeleid versnipperd over documenten en afdelingen. Er is nu een over-
koepelend en samenhangend beleid.
3. Naast deze redenen moet de gemeente vanwege de economische crisis flink bezuinigen. Om
voorzieningen overeind te houden is het nodig inkomsten te genereren. Die inkomsten komen dan weer ten goede aan de samenleving. De gemeente wil alternatieve inkomstenbronnen ge- nereren en de openbare ruimte biedt hiertoe goede mogelijkheden. Opbrengsten uit reclame in de openbare ruimte is daar een goed voorbeeld van.
De raad heeft in de Perspectiefnota 2013 al ingestemd met een uitbreiding van buitenreclame. Voor- gesteld is om in een beleidsnota beleidskaders vast te leggen en hierin te anticiperen op mogelijke negatieve maatschappelijke effecten.
Deze beleidsnota geeft een totaalvisie op reclame in de openbare ruimte. Deze visie is anders dan tot nu toe gehanteerd wordt. De gemeente Houten zal meer reclame in de openbare ruimte mogelijk ma- ken.

Instantie Gemeente Houten
Auteur Gemeente Houten
Soort instantie Gemeente
Datum 2013
Publicatienr.
ISBN
Trefwoorden Beleid, Buitenreclame, Gemeente

Terug naar bibliotheek