Beleidsplan buitenreclame 2020

2013

Auteur(s): Gemeente Breda
Instantie: Gemeente Breda Bekijk Download

In 1998 werd in Breda de noodzaak gevoeld om reclame in meerdere opzichten te reguleren. In 1999 is het eerste Buitenreclameplan voor Breda vastgesteld. Dit Buitenreclameplan is in 2002 aangevuld met het deelplan Reclame van de Nota Regulering en Handhaving. In 2009 is een bestuurlijke opdracht gegeven om het beleid te evalueren en het reclamebeleid te actuali- seren. In feite zijn uit deze beleidsdocumenten de zeven beleidsdoelen te halen die hierna kort worden beschreven. Overigens is dit beleid ook vertaald in de gemeentelijke regelgeving (APV, Buitenruimteverordening Binnenstad Breda 2005 en het hoofdstuk Reclame in de Nota Welstand). Sommige van deze beleidsdoelen zijn goed meetbaar omdat er over vaste aantallen wordt gesproken. In de evaluatie (zie bijlage 1) zijn de beschreven doelstellingen getoetst aan de feitelijke situatie en is gekeken hoe belanghebbenden die feitelijke situatie ervaren.

Instantie Gemeente Breda
Auteur Gemeente Breda
Soort instantie Gemeente
Datum 2013
Publicatienr.
ISBN
Trefwoorden Beeldkwaliteit, Beheer, Beleid, Gemeente, Ontwerp, Reclame

Terug naar bibliotheek