Bijlage 2 Contracten Buitenreclame

18 augustus 2011

Auteur(s): Gemeente Breda
Instantie: Gemeente Breda Bekijk Download

Uitgangspunt van buitenreclamebeleid van 1998/1999 was, dat de gemeente ruimte bood voor een bepaald aantal reclameobjecten van een bepaalde vorm op bepaalde locaties. Aan andere aantallen, vormen of locaties zou geen medewerking worden verleend. Dat blijkt in de praktijk toch anders te gaan.

Het valt op, dat bij 5 soorten reclamedragers aantallen zijn afgesproken. Het valt tevens op dat in plaats van deze 372 objecten maar liefst 343 objecten meer werden geplaatst (inmiddels 293). Daarnaast zijn nog eens 197 objecten geplaatst waarover in het Buitenreclameplan niet wordt gesproken. En toch worden al deze objecten gedoogd en bij een groot aantal van deze objecten is plaatsing gebeurd op basis van een gemeentelijk contract. Daarnaast moet worden opgemerkt dat een aantal billboards inmiddels is voorzien van roterende affiches, wat feitelijk in strijd is met het Buitenreclameplan
De vraag is wel in hoeverre het storend is dat anno 2009 wordt afgeweken van beleid dat in 1999 is vastgesteld, zeker ten aanzien van reclamevormen die in heel Nederland gemeengoed zijn geworden.

Instantie Gemeente Breda
Auteur Gemeente Breda
Soort instantie Gemeente
Datum 18 augustus 2011
Publicatienr. bestuurlijk concept
ISBN
Trefwoorden Beheer, Beleid, Buitenreclame, Contractvorm

Terug naar bibliotheek