Contractreclame beleid

2008

Auteur(s): Gemeente Enschede
Instantie: Gemeente Enschede Bekijk Download

De zorg voor de dagelijkse leefomgeving is een belangrijk aspect van het gemeentelijke beleid. Reclame beïnvloedt het beeld van de openbare ruimte. Het is voor het bedrijfsleven en de werkgelegenheid van belang dat bedrijven in staat gesteld worden reclame te maken. Daarnaast moeten er voldoende mogelijkheden geboden worden voor culturele organisaties en instellingen om hun activiteiten onder de aandacht van het publiek te brengen.
De reclames in de Gemeente Enschede vallen grofweg in drie categorieën uiteen: commerciële
reclame in de openbare ruimte, commerciële reclame aan gevels en evenementenreclame. De taken op
1 het gebied van reclame zijn op dit moment verdeeld over verschillende afdelingen binnen de DSOB ,
2 deafdelingbeleidenontwikkelingvanhetclusterBOR isverantwoordelijkvoordecommerciële
3 reclameindeopenbareruimte,deafdelingbedrijfsvoeringvanhetclusterB&M voordecommerciële
reclame aan gevels en de afdeling vergunningen van het cluster B&M voor evenementenreclame.
Er zijn algemene richtlijnen nodig voor reclame in de openbare ruimte, om er zo op toe te zien dat reclame de sociale, economische en ruimtelijke kwaliteit van de stad ondersteunt en voldoet aan de eisen die de gemeente aan reclame-uitingen stelt. Het doel is reclame met de juiste kwaliteit en in de juiste kwantiteit te bevorderen. Door het ontbreken van algemene richtlijnen is het huidige beleid met betrekking tot het plaatsen cq. aanbrengen van commerciële reclame-uitingen niet transparant en bestaat er geen eenduidig toetsingskader.

Instantie Gemeente Enschede
Auteur Gemeente Enschede
Soort instantie Gemeente
Datum 2008
Publicatienr.
ISBN
Trefwoorden Beleid, Buitenreclame, Contractvorm, Gemeente

Terug naar bibliotheek