De kunst van place making

2013

Auteur(s): E.M. (Michel) Tureay
Instantie: Auteur Bekijk Download

Het is in de huidige economische situatie de kunst van het maken van plekken en gebieden die door de klant worden geconsumeerd. Daar zitten twee aspecten aan: (1) aansluiten bij de vraag (zoals in voorgaande paragraaf betoogd) en (2) het “maken” van plekken: place making. De voorgenoemde realiteit geeft aanleiding om te denken dan deze twee steeds meer in elkaars verlengde komen te liggen.
Daarbij wordt steeds vaker gekeken naar het eerste begin van een gebiedsontwikkeling omdat het steeds moeilijker is geworden om gebiedsontwikkelingen in gang te zetten. In dat kader wordt ook steeds vaker de term place making gehanteerd. Het is juist in deze economisch slechte tijd van belang dat er keuzes worden gemaakt in waar, wanneer en op welke wijze ontwikkelingen worden geïnitieerd om een ontwikkeling in beweging te krijgen, dat zal leiden tot een duurzame ontwikkeling.

Instantie Auteur
Auteur E.M. (Michel) Tureay
Soort instantie Auteur
Datum 2013
Publicatienr.
ISBN
Trefwoorden Gebiedsontwikkeling, Ontwerp, Ontwikkelen, Placemaking, Shared space

Terug naar bibliotheek