Notitie t.b.v. aanbesteding A0-reclame

12 juli 2013

Auteur(s): NABB
Instantie: NABB Bekijk Download

De twee contracten voor affichage op het A0-formaat lopen eind 2013 af. Er zijn twee exploitanten (Hoffman Outdoor Media en Centercom Buitenreclame), die op een aantal terreinen beide dezelfde markt bedienen (culturele affichage). Het netwerk van Centercom is veel goedkoper in te zetten dan de veel duurdere frames van Hoffman.

De tariefstelling is dus anders. Contractueel is vastgelegd dat Hoffman een geldelijke jaarlijkse afdracht van bedrag* betaalt. Centercom heeft een geldelijke jaarlijkse afdracht van bedrag* en de verplichting om een aantal schoonmaakacties uit te voeren.
Gedurende de laatste vijf jaar is er discussie tussen Centercom, Hoffman en de gemeente over de definitie van ‘lokaal cultureel’, in andere woorden: op dit moment is er onduidelijkheid over de afbakening van tariefgroepen.
Sinds 2007 is de gemeente flink gegroeid, waardoor onderzocht moet worden of het aantal A0-borden niet vergroot kan worden (mogelijk kan dit leiden tot een gelijke of zelfs hogere financiële afdracht).
De gemeente is op zoek naar oplossingen waarbij de huidige financiële afdracht op ongeveer hetzelfde niveau zal blijven of hoger wordt. Tevens dient er een eind te komen aan de onderlinge discussie tussen exploitanten over de definitie van culturele adverteerders.

Instantie NABB
Auteur NABB
Soort instantie Adviesbureau
Datum 12 juli 2013
Publicatienr.
ISBN
Trefwoorden Aanbesteden, Beheer, Buitenreclame

Terug naar bibliotheek