Richtlijnen Buitenreclame 2012

4 september 2012

Auteur(s): Gemeente Amsterdam, stadsdeel Oost
Instantie: Gemeente Amsterdam Bekijk Download


Reclame kan worden gezien als nuttig of overbodig, als informatief of hinderlijk, als mooi of lelijk. Iedereen heeft er wel een mening over. Er zijn veel verschillende belangen mee gemoeid.
Het stadsdeel kiest voor een verzorgde, overzichtelijk, nette en veilige openbare ruimte. Maar het stadsdeel investeert ook in initiatieven en maatregelen die het lokale economisch klimaat versterken. Deze twee belangen gaan samen op, houden elkaar in evenwicht, zijn aanvullend en kunnen elkaar versterken.
Bij buitenreclame gaat het erom dat we zorgen voor een goed gedoseerde, op de omgeving afgestemde optimale hoeveelheid reclame. Wel zichtbaar aanwezig, maar niet overheersend of beeldbepalend, en niet onderling concurrerend. Deze afweging wordt telkens opnieuw gemaakt, op basis van de richtlijnen die in deze nota buitenreclame 2012 zijn vastgelegd.
De nota is een samenvoeging en actualisatie van de richtlijnen uit eerdere nota’s. Het resultaat is een handzaam overzicht van alle vormen van buitenreclame in dit stadsdeel en de regels waaraan deze reclame-uitingen moeten voldoen.

Instantie Gemeente Amsterdam
Auteur Gemeente Amsterdam, stadsdeel Oost
Soort instantie Gemeente
Datum 4 september 2012
Publicatienr.
ISBN
Trefwoorden Beleid, Buitenreclame, Contractvorm, Gemeente

Terug naar bibliotheek